14/3/08

Formula 1 ''4'' life...!


Αν και οι "φορτωμένοι" με άλογα κινητήρες των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1, περιμένουν εναγωνίως το πάτημα του μπουτόν για να πάρουν μπρος και να ξεκινήσουν το πρώτο φετινό γκραν πρι, εν τούτοις τα συναισθήματα δεν είναι τα ίδια σε όλους.
Αιτία αυτής της διαφορετικής εικόνας είναι οι νέοι κανονισμοί που ανακοινώθηκαν από την FIA την αρχή του σπορ και που "δίνει" χαμόγελα ικανοποίησης στους πιλότους και δυσαρέσκεια για τους ανθρώπους των ομάδων.
Η κατάργηση του ελέγχου πρόσφυσης αφήνει τους οδηγούς να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο πάνω στο αυτοκίνητό τους. Ειδικά οι καινούργιοι οδηγοί που ξεκίνησαν την καριέρα τους όταν είχε ήδη εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα στα μονοθέσιά τους θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Η απώλεια του συστήματος σημαίνει ότι το γκάζι πλέον δεν θα έχει μόνο δύο καταστάσεις (πατημένο - αφημένο), αλλά ουσιαστικά άπειρες (όλες οι ενδιάμεσες).
Η συγκεκριμένη αλλαγή βοηθάει περισσότερο τις ικανότητες του οδηγού, καθώς δεν εξαρτάται πλήρως από το ηλεκτρονικό σύστημα, ωστόσο τα αυτοκίνητα θα είναι πιο ευάλωτα στις στροφές, στις μεγάλες ευθείες, στο βρεγμένο οδόστρωμα κ.λ.π.

Ladies and gentlemen, ας ρίξουμε ένα ''look'' στους πλέον πολυσυζητημένους κανόνες της f1:


Κιβώτιο ταχυτήτων
Πρέπει να διαρκεί για τέσσερις σερί αγώνες. Κάθε αλλαγή κιβωτίου σε μικρότερο χρονικό διάστημα θα επιφέρει πτώση 5 θέσεων του οδηγού στο grid εκκίνησης.


Έλεγχος συμπλέκτη
Ο σχεδιασμός που βοηθά τον οδηγό να κρατήσει το συμπλέκτη σε ειδικούς βαθμούς δεν επιτρέπεται.

Εγκέφαλος (ECU)
Όλες οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν ένα στάνταρ σύστημα ελέγχου των ηλεκτρονικών του μονοθεσίου εγκεκριμένο από τη FIA. Κάθε ECU θα πρέπει να περνάει από ένα τεστ λογισμικού της FIA για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Έλεγχος πρόσφυσης
Το επίμαχο σημείο, το οποίο απέτρεπε το σπινάρισμα των πίσω τροχών, σε περίπτωση που ο οδηγός πατούσε το γκάζι, απαγορεύεται.

Καύσιμα
Κάθε ομάδα θα πρέπει να ξεκινά με όσα καύσιμα της είχαν απομείνει στο φινάλε των επίσημων δοκιμαστικών.

Δοκιμαστικά
Ο πρώτος προκριματικός γύρος αυξάνεται από 15' σε 20', ενώ ο τρίτος προκριματικός κόβεται από τα 20' στα 15'.


Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο μηχανικό κομμάτι, με το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων για τα επόμενα 10 χρόνια και την χρήση βιοκαυσίμου σε ποσοστό 5,75%. Οι κινητήρες V8 των περίπου 19.000 σ.α.λ θα πρέπει να βρουν άλλο τρόπο για να αυξήσουν την ιπποδύναμη τους, όπως η “ανάκτηση ενέργειας μέσω της εκμετάλλευσης της θερμικής ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα”.

Για την ασφάλεια, η FIA θέλει ενισχυμέν
α πλαϊνά προστατευτικά στο cockpit με αντοχή σε δυνάμεις 1.020 κιλών και παράλληλα crash tests για την αποτελεσματικότητα αυτών.

Πάντως οι αντιδράσεις δίνουν και παίρνουν.. Από την μία οι μηχανικοί που βλέπουν το αποτέλεσμα του αγώνα να τους γλιστράει απ' τα χέρια και από την άλλη οι οδηγοί οι οποίοι ανυπομονούν να αρπάξουν το τιμόνι και να νιώσουν και πάλι ότι μπορούν να πατήσουν κυριολεκτικά όσα γκάζια θέλουν...!

Η συνέχεια επί της οθόνης!!!
Ραντεβού την Κυριακή 16 Μαρτίου στις 6 το πρωί!
Καλή αρχή και καλή επιτυχία!

Δεν υπάρχουν σχόλια: